Részlet a pedagógiai programunkból:1. Arculatismertetés
2. Iskolai oktató-nevelő munkánk, céljaink
3. Speciális pedagógiai munkáink
1. Arculatismertetés az Igazgatótól "Az iskola dolga, hogy megtanítsa a tanulókat, hogyan kell tanulni,
hogy felkeltse a tudás iránti vágyat, hogy megtanítson bennünket
a jól végzett munka örömére, az alkotás izgalmára,
hogy megtanítsa szeretni, amit csinálok és segítsen megtalálni,
amit csinálni szeretnék."
(Szentgyörgyi Albert)
Intézményünk, a Müller György Óvoda és Általános Iskola általánosan képző, komplex személyiség és képességfejlesztő pedagógiát megvalósító óvoda és 8 évfolyamos általános iskola.
A közoktatási törvény koncepciójának, a fejlesztési tervnek , valamint intézményünket választó tanulóknak és szüleiknek elvárásaihoz igazodva, a lehetőségek és szükségszerűségek harmóniájának
megteremtésére törekszünk. Nevelő-oktató munkánk során a tanítás-tanulás folyamatában a dinamikusan változó jövőre és egy állandó egészséges küzdelemre kívánjuk felkészíteni tanulóinkat azáltal, hogy megtanítjuk őket tanulni, gondolkodni, a szerzett tudást sokoldalúan alkalmazni.
Ezen kívül az iskola felvállalja a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatását is, különös tekintettel a máshol nem oktatható részképesség- és iskolai teljesítményzavarral küzdő (dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, hyperaktivitás, tanulási képességek kevert zavara, pszichés fejlődési zavar), továbbá a hátrányos helyzetű, beilleszkedési zavarokkal, magatartási rendellenességgel, tanulási nehézséggel küzdő, különleges elbánást igénylő gyerekek képzését, nevelését.
Az iskola tantestülete nevében:
Bernáth Sándor
igazgató
2. Iskolai oktató-nevelő munkánkAlapvető célunk:- színvonalas oktatás megteremtése ismeretek közvetítésével és a személyiség fejlesztésével
Közvetíteni kívánunk:- alapvető, tudományos igényességű ismereteket
- erkölcsi, etikai és vallási értékeket
- magatartási, viselkedési normákat, modelleket
Fejleszteni kívánunk: - értelmes, kreatív és kritikai gondolkodást
- kommunikációs készséget és képességet
- kulcskompetenciákat ( pl. értő olvasás, kommunikációs kompetencia...)
- egész életen át tartó tanulási igényt
- tudatosan irányított tevékenységrendszer által kifejlesztett manuális képességet
- demokratikus és felelős döntési készséget
- a másikra való figyelést, a világ dolgai iránti érdeklődést
- az egészséges életmódra való törekvést
Általános nevelési céljaink ennek alapján:Az
általános iskolai nevelés-oktatásban a tanulók személyiségének formálása. Arra törekszünk, hogy intézményünkben megvalósuljon a szellem, a lélek és a test harmonikus fejlesztése.
Intézményünk világnézetileg semleges, de az egyetemes keresztény erkölcsiség iránt elkötelezett. Célunk a tanulók széleskörű: objektív világnézeti, ideológiai, vallási tájékoztatása. Az ifjúságban a világnézet kialakulásának elősegítése bárminemű erőszakos ráhatás és befolyásolás nélkül. A másként gondolkodók felé a tolerancia kialakítása.
Fontos célunk, hogy tanulóink megismerjék az emberi társadalom fejlődésének hajtóerejét képező, bizonyos értelemben objektív, alapvető értékeket (igazság, jóság, szépség), amelyek az egyetemes erkölcs alapját is képezik, és az ezekre való törekvés beépüljön a személyiségükbe.
Célunk, hogy tanulóink ismerjék az emberi társadalom kapcsolatrendszereit az alapvető keresztényi és egyetemes erkölcsi tanításokat és azokat alkalmazni tudják mindennapi életükben.
A máshol nem
oktatható részképesség- és iskolai teljesítményzavarral küzdő (dyslexia, dysgraphia,dyscalculia, hyperaktivitás, tanulási képességek kevert zavara, pszichés fejlődési zavar), továbbá a hátrányos helyzetű, beilleszkedési zavarokkal, magatartási rendellenességgel, tanulási nehézséggel küzdő, különleges elbánást igénylő gyerekek képzése, nevelése.
A sajátos nevelési igényű gyerekek optimális fejlesztéséhez szükséges körülményt az intenzív és komplex fejlesztéssel a legrövidebb időre csökkentsük
Olyan iskolát szeretnénk:Ahol a belső légkör, a tartalmas együttes munka következtében jól érzi magát a tanuló és tanára
Ahol a tanuló is alkotó részese a tanítás - tanulás folyamatának
Ahol megtanul helyesen és okosan tanulni
Ahol felfedezheti az alkotás izgalmát, örömét
Ahol minden tanuló megtalálja azt, amit felnőttként csinálni szeretne.
Ahol a sajátos nevelési igényű, vagy hátrányos helyzetű tanulók is képessé váljanak
hosszabb távlatokban továbbtanulásra, szakképzésre
Csökkenteni akarjuk a tanulókat érő kudarcok számát, ugyanakkor ránevelni őket az olykor jelentkező kudarcok elviselésére is.
A tantervi anyag differenciálásával esélyt adni mindenki tehetségének, adottságának kibontakoztatásához..
Integrált oktatással kislétszámú osztályokkal, egyéni fejlesztéssel és felzárkóztatással az esélyegyenlőséget minden gyermek számára biztosítsuk és fenntartsuk.